• Presenter - Inredning - Nostalgi - Diverse
Payment with Klarna
Frakt 59kr / Fraktfritt vid 599kr / Lokal hemleverans

Köpvillkor

Köpvillkor & Priser

 För att handla hos oss på tantanna.se måste du fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.

Samtliga priser anges i SEK och inklusive moms.

Vi har ingen minsta ordersumma men frakt på 59 kr tillkommer på alla ordrar.

Leverans till dörren lokalt inom Kristinehamn tätort utan kostnad. Leverans sker då på tisdagar.


Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan föregående avisering. Eventuell prishöjning påverkar dock aldrig redan genomförd, ännu ej levererad, beställning.



Falska beställningar   
Samtliga falska beställningar, bedrägerier samt försök till bedrägerier polisanmäles.  



Betalningsalternativ
tantanna.se är ansluten till Klarna Checkout - en betalningslösning där du som kund själv väljer hur du vill betala.
För att läsa mer om 
Klarna Checkout.    




Frakt & Leverans 

Fraktkostnaden är f.n. 59 SEK vid samtliga beställningar som bokas med frakt via DHL Service Point.
Vi leverera endast inom Sverige.
Din order skickas med DHL och ditt paket levereras till ditt närmaste ombud för DHL Service Point. Önskar du leverans till specifikt ombud är det viktigt att du anger detta som ett meddelande i samband med din order -

i annat fall väljs det ombud som befinner sig närmast leveransadressen.

Ett leveransbesked skickas till dig via mail när ditt paket lämnat vårt lager.

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Skulle någon produkt vara slut lager eller om en försening av annan anledning skulle uppstå, så underrättar vi dig givetvis omgående.



Transportskador 
Om varan skadats eller kommit bort under transporten måste du kontakta oss inom 14dgr.
OBS! Skada på oöppnat paket anmäls direkt till utlämningsstället.      
Om paket skadas eller kommer bort under retur är det du som kund som blir betalningsansvarig - i det fall du inte använt retursedel från oss. 



Ej utlösta paket
Ej utlösta paket debiteras med motsvarande våra kostnader för detsamma. Denna avgift består av tur- och returkostnaden samt 10% av varuvärdet.  


Retur & Ångerrätt
14 dagars retur- & ångerrätt. 

Vid alla returärenden dock, kontakta oss först på: info@tantanna.se

Returkostnad vid ångrat köp betalas av kunden.




Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14dgr ångerrätt från det att du tagit emot en vara som vi skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4§ gäller dock inte ångerrätten under följande omständigheter:


- ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment. Ej heller tillklippta produkter som t.ex. kablar och slangar på löpmeter eller specialbyggda produkter som är anpassade efter en specifik produkt.

-en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.

-om varan använts.

-om varan saknar originalförpackning.


Vid eventuellt utnyttjande av ångerrätten skall kund alltid först ta kontakt med oss för att få direktiv om tillvägagångssätt för retur.
Vid alla returer skall kopia på orderbekräftelse eller kvitto bifogas.
Frakt och avgifter i samband med retur och byte bekostas av kunden.

Skulle leveransen vara felaktig eller på annat sätt avvikande från produktens beskrivning, så står givetvis vi för returen.

I samtliga fall dock önskar vi att du allra först kontaktar oss angående din retur.


Returadress:

MK Servicepartner AB / Tant Anna
Bojortgatan 6
681 30 Kristinehamn
Sverige


Reklamation 
Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta oss via telefon eller mail. Vid retur gällande reklamation står vi givetvis för fraktkostnaden. Transportskada skall dock anmälas direkt till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.
Du som kund har 3 års reklamationsrätt, men för att kunna reklamera ett fel måste du göra detta inom skälig tid från det att felet upptäckts.
Du måste även kunna styrka ditt köp genom att bifoga kopia på kvitto, faktura eller följesedel.
       
Vi kontrollerar samtliga returer och under händelse att vi finner att felet inte täcks av garanti eller reklamationsrätt, alternativt är felfri - debiteras kunden för fraktkostnaden i samband med densamma.

Vid eventuell tvist följer MK Servicepartner AB ARN:s rekommendationer.




Garanti     

Tant Anna ( MK Servicepartner AB ) lämnar 1 års fabriksgaranti på samtliga varor då inget annat anges. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden, förutsatt att produkten ej skadats av handhavandefel.
Vi lämnar inga ytterligare garantier utöver de av tillverkaren specificerade.
För samtliga garantiärenden ber vi dig kontakta oss via telefon eller mail INNAN du sänder något i retur.


Sekretess
tantanna.se ( MK Servicepartner AB ) tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss vid registrering som kund. Uppgifterna används för att administrera dina inköp samt i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifter lämnas inte ut till tredje part.

Vi tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dess tillfällen bistå polisen med nödvändig information.




Force Majeure
MK Servicepartner AB är befriad från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försenar eller försvårar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall bl.a. anses myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.e.x. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc. samt onormal nedgång i marknaden.